søndag 30. november 2014

Thanksgiving middag 2014


Etter at jeg bodde et år i USA i 2004-2005 har jeg vært veldig fascinert av mange av høytidene der. En høytid jeg tok med meg hjem som jeg har prøvd å feire er Thanksgiving :) jeg syns det er koselig å samle venner og/eller familie til en stor middag og rett og slett bare feire at man har hverandre! Hjelper jo også litt at jeg har mange gode oppskrifter fra min "amerikanske familie" :) Guuuud, så mye god mat.. 
Her konmer et bilderas fra årets thanksgiving middag, og hvis noen vil ha oppskrifter så kan dere jo slenge inn en kommentar så skal jeg tenke på det :)

                       Klare for mat
Maisbrød og søtpoteter med marsmellows

                  Litt av bordet :)

Green beans and herbs

Stuffing og kokt mais må være med

Mac n cheese er en klassisk amerikansk rett :)

MÅ jo ja kalkun selvfølgelig!

Fine gamle ølkasse som jeg arva av min stefar passa bra til pynt i dag :)

Min tallerken, måtte forsyne meg flere ganger for tallerkenen var for liten :p

Eplepai med krem til dessert :)

Kos dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar