fredag 15. januar 2010

Raske og GODE brownies

Dette er en brownies oppskrift jeg bruker.. Husker ikke helt hvor jeg først fant den, og jeg endrer alltid litt på oppskrifter så det er sikkert uansett ikke den samme som jeg begynte med..:P

Raske og GODE brownies
* 150 g smør
* 3 dl sukker
* 1 1/2 dl hvetemel
* 2 ts vaniljesukker
* 4 ss bakekakao
* 2 egg
* 1 liten plate melkesjokolade / eller annen sjokolade du liker :P

- Smelt smøret og rør så sammen smør, sukker, hvetemel, vaniljesukker, bakekakao og egg. Rør tilslutt inn hakket sjokolade.
- Ha røren i en liten langpanne dekket med bakepapir.
- Stekes ved 200°C i 12-15 min
- Avkjøl på rist.

Også veldig godt å pynte med sjokoladesaus.
Browniene blir fort veldig harde om man oppbevarer de feil. Jeg legger de som regel i en ciplockpose og da blir skorpene sprø og deilige og resten seigt og godt..=)

Lykke til

4 kommentarer:

  1. Hørtes sinnsykt godt ut!! :D Fikk lyst på nå! Bli vel å prøve ut når jeg er tilbake i det virkelige liv..på et kjent kjøkken og mindre enn 16 km til butikken.. ;)

    SvarSlett
  2. De er VELDIG gode..=)=) Du får komme på besøk når du er hjemme igjen, så skal jeg lage til deg..=)

    SvarSlett
  3. Mmmm kjempegod kake, har akkurat laget den. Godt tips!! Alle som lesre dette: LAG DENNE!!!

    SvarSlett
  4. Dette var veldig godt. Jeg har laget dem flere ganger, og tar ikke lang tid!

    SvarSlett