fredag 20. september 2013

Cookie monster cupcakes

I dag kommer det et innlegg om cookie monster cupcakesene jeg lagde for en stund siden.
Dette er sjokoladecupcakes med smørkrem som er farget blå, men man kan bruke hvilken cupcakes man vil, og farge kremen i den fargen man vil..
Min favoritt blandt sjokoladecupcakes er disse brownie-cupcakesene. De er fantastisk gode og passer til det meste av smaker når det gjelder smørkrem.
For en enkel oppskrift på smørkrem kan du se på denne oppskriften: smørkrem.
Vil du derimot ha vaniljecupcakes kan du sjekke denne oppskrifta: Vaniljecupcakes fra Bakekos eller denne: Vaniljecupcakes.

For å lage cookiemonster cupcakes trenger du:
*cupcakes
*smørkrem eller annen krem(valgfri farge)
*sprøytepose og tipp. (Har brukt en stjernetipp)
*farge(ikke butikk konditorfarge)
*fondant eller marsipan
*kjeks (jeg bruker maryland cookies)

Ikke så veldig hokus pokus å lage disse.. Her kommer hvordan...
Når cupcakesene er avkjølt, sprøyt små "dutter" over hele cupcakesen. Brekk en kjeks i to og sett den der "munnen" skal være. Til øynene har jeg brukt hvit fondant, som jeg rulla til små kuler og klemte litt flate, for så å tegne det svarte på med en svart spiselig tusj. Har du ikke det, kan du male det svarte på med svart farge eller bruke svart fondant eller marsipan.

Spør om noe er uklart =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar